Zdrowa dieta w ciąży – cz1.

przez / sobota, 12 marca 2016 / Kategoria: Macierzyństwo

Ciężarna kobieta powinna koniecznie przestrzegać zasad zdrowego żywienia. Przede wszystkim powinna prowadzić zdrowy tryb życia, który pozwoli zachować jej dobrą kondycję. Jest to bardzo ważne ponieważ dzięki temu poród będzie o wiele łatwiejszy i mniej męczący. Najlepszy będzie do tego jakiś lekki sport.

Okazuje się, że gimnastyka wykonywana w pozycji leżenia na plecach oraz pływanie są najlepszymi sportami dla przyszłych mam. W początkowym okresie ciąży kiedy wielkość brzucha nie sprawia nam jeszcze tak wielkich problemów, można również jeźdzć na rowerze lub biegać. Gigantyczne znaczenie ma także dieta w czasie ciąży, najważniejsze aby była zdrowa i pożywna. W tym czasie nasz organizm będzie potrzebował większych ilości witamin, minerałów, białka oraz błonnika, dlatego powinniśmy mu go dostarczyć.

Jogurt z bakaliami i miodem, plus gorzka miętowa herba lub rumianek jest tym posiłkiem, który na pewno poprawi nam humor na resztę dnia. Jest słodki oraz pożywny, a do tego po nim nie będziemy pod żadnym pozorem głodni. Dodatkowo zawiera sporo różnych witamin oraz błonnik. To czyni go idealnym śniadaniem dla ciężarnych pań. Potrawą, która będzie w sam raz nadawała się na nasze drugie śniadanie jest… omlet ze szpinakiem. Dlaczego? Ten posiłek zawiera dużo żelaza, białka i witaminy C. Duże znaczenie ma również to, że posiłek jest ciepły i sycący. Warto również wiedzieć, że popijając nasz posiłek sokiem pomarańczowym zwiększamy przyswajalność żelaza w organizmie. Przechodzimy teraz do głównego dania czyli do obiadu. Bez wątpienia najlepszym wyborem będzie tutaj zupa jarzynowa. Pomijając to, że smakuje wybornie to na dodatek w swoim składzie posiada mnóstwo witamin. Owoce takie jak banany i jabłka dobrze sprawdzą się jako podwieczorek. Możemy popić je kubkiem ciepłego kakao. Tak więc w końcu dotarliśmy do ostatniego dania czyli do kolacji. Na kolację tradycyjnie powinniśmy spożyć lekkie kanapki z ciemnego pieczywa z twarożkiem i pomidorem lub rzodkiewką. Gwarantuję, że powyższa dieta pozwoli zachować dobry stan zdrowia mamy, zarówno psychiczny jak i fizyczny, oraz pozwoli także prawidłowo rozwijać się dla naszego dziecka.

Problemy zdrowotne, a w szczególności anemia, to jest właśnie to z czym borykają się ciężarne kobiety. Co prawda nie zagraża ona naszemu dziecku ale nie ulega wątpliwości, że trzeba coś z tym zrobić ponieważ powoduje ona złe samopoczucie, wypadanie włosów i negatywne zmiany w wyglądzie fizycznym kobiety. Możemy sobie z nią łatwo poradzić w następujący sposób: idziemy do lekarza, a on przygotuje dla nas specjalny plan walki z anemią. Bawienie się samemu w doktora i eksperymentowanie z lekami czy suplementami bez wcześniejszej konsultacji ze specjalistą może zakończyć się tragicznie dla naszego dziecka. Dlatego pod żadnym pozorem nie powinniśmy tego robić.

Dodaj komentarz

Czemu służy to pytanie?

Góra