Jak opanować apetyt?

przez / wtorek, 14 stycznia 2014 / Kategoria: Odchudzanie

Śniadanie

Autor:Torsten Seiler Licencja: Creative Commons

Autor:Torsten Seiler
Licencja: Creative Commons

Wiele osób chcąc zredukować zbędne kilogramy, wyklucza śniadania z jadłospisu. Ma to swoje źródło w błędnym przekonaniu,że  mniejsza liczba posiłków w ciągu dnia redukuję wagę. Niestety okazuje się, że często przynosi to odwrotny efekt do zamierzonego. Dlaczego tak jest? W ciągu dnia najlepiej  spożywać 3 obfite posiłki: śniadanie, obiad, kolację i 2 przekąski: II śniadanie i podwieczorek.  Wykluczenie śniadania, powoduje spowolnienie przemiany materii, organizm zaczyna magazynować tłuszcz-efekt obronny przed wygłodzeniem. Podobnie jest w przypadku rezygnacji z obiadu czy kolacji.   Brak, któregokolwiek z 3 podstawowych posiłków wzmaga głód. W związku z tym, zwiększa się apetyt na słodycze i tuczące przekąski w ciągu dnia, a także w porze wieczorowej lub nocnej. W nocy organizm spowalnia tempo przemiany materii, co jest przyczyną odkładania tłuszczu.

Szybkie jedzenie

Inną przyczyną nadmiernego apetytu jest zbyt szybkie jedzenie. Niedokładne przeżuwanie pokarmu znacznie obciąża układ trawienny. Niestrawione resztki,  zalegają w jelitach i zaburzają ich pracę. Na ogół miękkie pokarmy są szybko połykane. Takie postępowanie negatywnie wpływa także na wagę ciała. Dlaczego tak się dzieje? Sygnał sytości dociera do mózgu po kilkunastu minutach. Niedokładne przeżuwanie jedzenia sprawia, że zjesz więcej pokarmu zanim poczujesz się syty-w rzeczywistości jesz więcej niż potrzebujesz. Jak wolniej jeść? Każdy kęs, pogryź 20-30 razy. Z początku liczenie jest uciążliwe, jednak po pewnym czasie stanie się to Twoim nawykiem.

Nadmierny apetyt na słodycze

Wykluczenie jednego z podstawowych posiłków zwiększa uczucie głodu. Osoby, które uwielbiają słodycze zaczynają coraz częściej sięgać po nie. To sprawia, że słodkie przekąski stają się jednym z głównych źródeł energii. Jeżeli chcesz opanować apetyt na słodycze, to zadbaj, aby najpierw zjeść wartościową przekąskę. Może to być owoc lub warzywo, które wypełni żołądek i będzie w nim mniej miejsca na tucząca przekąskę.  W ten sposób słodycze staną się przyjemnym dodatkiem, a nie głównym źródłem energii. Owoce jedz 3 godziny przed posiłkiem głównym lub 2 godziny po nim.

Jak opanować wilczy apetyt?

 Zawsze, gdy zaczniesz odczuwać silny głód między posiłkami, zacznij jeść owoce lub warzywa. Istnieją też batony proteinowe, które zawierają dużo białka. Produkty białkowe pomogą Ci utrzymać uczucie sytości do planowego posiłku. Jeżeli chcesz opanować apetyt, to zastosuj powyższe rady. Wkrótce przekonasz się, że skłonność do objadania się zniknie. Jeżeli nie masz  silnej woli, to zadbaj o to, by najpierw zjeść wartościową przekąskę, a tuczące dodatki traktuj jako nagrodę za uprzednie zjedzenie zdrowego produktu. Gwarancją sukcesu jest cel i konsekwentne dążenie do niego!

 Zobacz też:

Zalety wolnego jedzenia

Odchudzająca moc śniadania

 

Polecam naturalny suplement, który zmniejsza łaknienie:

African Mango

 

 

Pozdrawiam-Adrian

Jeżeli podoba Ci się wpis, wciśnij ,,lubię to”.

 

Dodaj komentarz

Czemu służy to pytanie?

Góra