Jak szybko spalać tłuszcz?

przez / środa, 08 stycznia 2014 / Kategoria: Odchudzanie

Produkty, które spalają tkankę tłuszczowątłuszcz-2

  Istnieje wiele produktów, które warto włączyć do codziennego jadłospisu. Niektóre z nich zapobiegają gromadzeniu, a inne przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Produkty takie jak: jabłko, arbuz, awokado, kiwi, ananas (owoc nie z puszki) czy grejpfrut zawierają błonnik, który zapobiega wchłanianiu cukrów prostych, a co za tym idzie gromadzeniu tłuszczu. Popularna kawa znacznie przyspiesza przemianę materii i działa odchudzająco. Niestety nie należy przesadzać z jej piciem, gdyż w większych ilościach wypłukuje magnez z organizmu. Bezpieczna dawka dla zdrowego człowieka wynosi 1-3 filiżanek dziennie.

Warto używać przypraw takich jak: chili, pieprz, imbir, kurkuma i papryka. Produkty te działają korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej nawet do kilku godzin po ich spożyciu.

Rozkład posiłków

  Na spalanie tkanki tłuszczowej duży wpływ ma czas i rozkład posiłków w ciągu dnia.  Najlepiej jeść 4-5 posiłków dziennie. Przerwy między nimi powinny wynosić  3 -4 godziny. Dzięki temu organizm będzie otrzymywał regularnie dawkę energii, co zapewni prawidłowe tempo przemiany materii. Zbyt mała ilość posiłków w ciągu dnia, spowalnia przemianę materii, przez co organizm gromadzi rezerwy energii w postaci tkanki tłuszczowej. Przykładowy rozkład posiłków-5 posiłków ze względu na dobowe zapotrzebowanie energii: śniadanie 30%,  II śniadanie 10%,  obiad 35% ,  przekąska 10% (podwieczorek), kolacja 20%. Kolacja powinna być spożywana min. 3 godziny przed pójściem spać, gdyż  w ciągu nocy organizm spowalnia przemianę materii.

Umiar w jedzeniu

  W celu spalania tkanki tłuszczowej, konieczna jest redukcja spożywanych kalorii, ale nie może to następować w zbyt  drastyczny sposób. Jeżeli ilość spożywanych kalorii będzie zbyt niska, organizm zacznie gromadzić rezerwy w postaci tkanki tłuszczowej. Natomiast w przypadku, gdy będziesz spożywać o wiele więcej kalorii niż potrzebujesz, to również przełoży się na wzrost poziomu tkanki tłuszczowej. Oczywiście ważną rolę odgrywa też jakość spożywanych kalorii. Bo inną wartość mają puste kalorie ze słodyczy, a inną kalorie pochodzące z owoców. Jak zatem zachować umiar w jedzeniu? Moja rada brzmi: wstawaj od stołu z lekkim niedosytem.

Jeżeli w ciągu dnia odczujesz głód, to zjedz jakiś owoc, który lubisz-najlepiej jeden z tych, które wymieniłem na początku. Zachowaj też umiar w spożywaniu tłuszczów zwierzęcych. Mięso najlepiej smaż na patelni z minimalną ilością tłuszczu bądź gotuj.

Ćwiczenia na schudnięcie

  Wysiłek fizyczny jest niezbędny w celu spalenia tkanki tłuszczowej. Może on być w formie ćwiczeń aerobowych, fitness bądź ogólny ruch. Warto urozmaicać ćwiczenia, co znacznie przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Warto korzystać z każdej okazji ruchu ale jeżeli chcesz to robić pod kątem spalania tkanki tłuszczowej, to musisz wykonywać ćwiczenia, które podniosą tempo tętna. Trenerzy uważają, że najlepiej organizm spala tłuszcz przy 75% max. tętna. Ja sądzę, że bardzo dobrze działa bieganie, energiczne spacery bądź szybkie wchodzenie po schodach.  Warto z czasem wydłużać czas wykonywania ćwiczenia ale należy to robić stopniowo.

Często dostaję pytania odnośnie ćwiczeń spalających tłuszcz na brzuchu. Otóż ćwiczenia fizyczne nie spalają tłuszczu w określonej partii ciała. Ćwicząc brzuch, nie spalisz tłuszczu tylko w tym miejscu. Na pewno wpłynie to na kształtowanie mięśni brzucha oraz na ich wytrzymałość. Prawda jest taka, że niezależnie od tego, którą partię mięśni ćwiczysz, organizm czerpie energię z tłuszczów z całego ciała. Jeżeli chcesz spalić tłuszcz na brzuchu, na udach bądź na innych częściach ciała, to skup się na jego redukcji na wszystkich partiach ciała.  Warto zatem ćwiczyć całe ciało-wszystkie partie mięśni. Aktywność fizyczna może przyspieszyć przemianę materii o 10%.

Odpowiednie oddychanie

  Podczas ćwiczeń wydolnościowych pamiętaj o odpowiednim oddychaniu. Powietrze wdychaj nosem, a  wydychaj ustami. Wstrzymywanie oddechu podczas takich ćwiczeń powoduje mniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Ponadto prawidłowe oddychanie dotlenia organizm. Dzięki temu będziesz mieć energię i motywację do ćwiczeń.

Zobacz też:

Racjonalna dieta

Tuczące czy sycące

Pozdrawiam-Adrian!

Jeżeli podoba Ci się ten wpis, podziel się nim:

 

 

Tagi:

Dodaj komentarz

Czemu służy to pytanie?

Góra