Jak schudąć za pomocą jabłek?

przez / niedziela, 20 marca 2016 / Kategoria: Dieta, Odchudzanie, Pielęgnacja urody, Zdrowe ciało

Owocem polecanym przez wielu dietetyków w swoich dietach jest… jabłko. Jest to znany, zdrowy owoc, który bardzo pomaga podczas odchudzania. Jedzenie jabłek przyniesie nam masę różnych korzyści.

Powiadają, że osoby spożywające jabłka nie muszą w ogóle odwiedzać lekarzy. Chcesz utrzymać zgrabną i atrakcyjną figurę? Jabłka również Ci w tym pomogą ponieważ po pierwsze są mało kaloryczne, a po drugie zawierają w sobie mnóstwo wartości odżywczych. Można używać ich do przygotowywania przeróżnych potraw, np. sałatek, ciast lub deserów. Świetnie pełni rolę przekąski. Na świecie jest tyle różnych odmian jabłek, że jestem przekonany, iż znajdziesz takie, które w pełni zadowolą Twoje kubki smakowe.

Jabłko od stuleci znane jest jako zdrowy owoc, który bardzo wspomaga proces naszego odchudzania. Dlatego jeżeli nie masz jeszcze ułożonej żadnej konkretnej diety, a chciałbyś zacząć w końcu gubić zbędne kilogramy, to po prostu – zacznij jeść jabłka w większych ilościach. Jedno jabłko ma tylko 95 Kcal i nie zawiera tłuszczu, sodu, ani cholesterolu ale w swoim składzie posiada za to wiele różnych witamin, np. C, K i B6, które mają OGROMNY wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej oraz prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Jabłko w swoim składzie posiada także aż 196 g potasu oraz duże ilości błonnika, który jest odpowiedzialny za podniesienie naszego poziomu energii oraz spalanie tłuszczu. Z tego powodu jest to idealny wybór na przekąskę, gdy poczujemy się głodni. Spożywając ten owoc nawet w większych ilościach, nie jesteśmy w stanie przytyć. Właśnie dlatego jest tak chętnie polecane przez mnóstwo dietetyków w swoich dietach na całym świecie.

Korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia jabłek

Z badań wynika, iż jabłka mają bardzo pozytywny wpływ na stan naszego zdrowia. Na początku należy wspomnieć o najważniejszym organie czyli o sercu. Otóż jabłka obniżają zły cholesterol oraz wzmacniają kondycję naszych tętnic, które są odpowiedzialne za rozprowadzanie krwi po organizmie. Są zatem idealnym lekiem na uniknięcie różnych chorób serca, a nawet udaru mózgu. Spożywając TYLKO 1 jabłko w ciągu dnia znacząco zmniejszasz ryzyko chorób serca i problemów z naczyniami krwionośnymi. Ponadto jabłka w swoim składzie posiadają sporo antyoksydantów, które znacząco przyczyniają się do szybszego wykrycia wielu groźnych chorób. Warto dodać, że jabłka zmniejszają także obrzęk wywołany z powodu astmy. Ostatnie badania mówią nawet o tym, że są bardzo pomocne w leczeniu nowotworów. To wszystko ma bardzo duży wpływ na Twoje zdrowie.

Rodzaje jabłek.

Istnieje wiele różnych rodzajów jabłek, dlatego zanim zdecydujesz się na wprowadzenie ich do swojego jadłospisu, to najpierw rozeznaj się jakie masz dostępne pod ręką w swoim regionie. Po co? Po to aby wybrać takie, które najbardziej przypadną Ci do gustu. Bardzo często jabłka różnią się kolorem skórki. Występują zarówno czerowne, zielone jak i żółte odmiany. Kolor skórki wpływa na smak oraz konsystencję jabłka. Jedne są słodkie, a drugie kwaśne. Jedni ludzie wolą słodsze, a drudzy wolą bardziej kwaskowate. Jedne będą nadawały się jako typowa przekąska, a drugie jako składnik do pieczenia ciast. Najsłodszą odmianą są właśnie te z czerwoną skórką. W takim razie chciałbyś chyba dowiedzieć się w jaki sposób można wykorzystać ten pyszny dar natury?

Przepisy na niskokaloryczne dania z jabłek.

Przepis na banalną sałatkę z jabłek: Mieszamy razem 2 szklanki posiekanych jabłek dwóch różnych odmian i 10 posiekanych migdałów. Jedna porcja takiej sałatki wynosi 199 Kcal.

Przepis na jabłka i kapustę: Kroimy cienko jedno jabłko i jedną główkę czerwonej kapusty. Pół cebuli kroimy w plasterki. Dodajemy jedną łyżkę masła i gotujemy na wolnym ogniu. Jabłka razem z cebulą smażymy przez 4 minuty, do czasu, aż nie zmiękną. Następnie do garnka dodajemy kapustę, jeden posiekany ząbek czosnku, jeden liść laurowy i pół szklanki wody. Według uznania doprawiamy wszystko solą oraz pieprzem i gotujemy tak przez około 20 minut. Powyższy przepis składa się z 2 porcji, jedna porcja posiada tylko 148 Kcal.

Istnieje niezliczona ilość przepisów, w których to właśnie jabłka grają główną rolę. Nie musisz ograniczać się tylko do tych 2 przepisów, które zaprezentowałem Ci powyżej ale możesz także samemu użyć wyobraźni lub chwycić za książkę kucharską i coś przygotować. Pamiętaj, dzięki spożywaniu jabłek zapewnisz sobie dobre zdrowie i długie życie!

Dodaj komentarz

Czemu służy to pytanie?

Góra