Jakie są źródła błonnika pokarmowego?

przez / czwartek, 03 marca 2016 / Kategoria: Dieta, Odchudzanie

Obiło Ci się może kiedyś o uszy, że w dzisiejszych czasach ilości spożywanego przez nas błonnika są niewystarczające? A może słyszałeś, że jest on polecany głównie osobom, które chcą schudnąć? Nie ma to znacznia, faktem jest, że bez względu na Twoją dotychczasową wagę i tak potrzebujesz błonnika.

Procesy metabolizmu w organizmie są regulowane właśnie przez błonnik. Prawidłowa praca układu pokarmowego bez odpowiedniej dawki błonnika jest praktycznie niemożliwa. To właśnie błonnik jest wielką podporą naszego całego układu pokarmowego. W takim razie skąd go pozyskać?

Produkty pochodzenia roślinnego, szczególnie polecane przez specjalistów surowe owoce i warzywa są tym gdzie znajdziemy występujący błonnik. Jednak nie są to jedyne produkty zawierające błonnik.

Suszone owoce i gotowane warzywa także są dobrym źródłem dostarczenia błonnika do naszego organizmu. Na szczególną uwagę zasługuje śliwka, która jest niebywale bogatym źródłem tego związku. Samodzielnie sporządzane świeże, naturalne soki owocowe i warzywne również są bardzo polecane przez specjalistów.

Nie należy zapominać, że bardziej przetworzone produkty pochodzenia roślinnego też obifitują w drogocenny błonnik. Powinniśmy zwrócić uwagę na takie produkty jak: pieczywo, makaron, kasza jaglana, kasza gryczana oraz kasza jęczmienna.

W podwyższeniu dawki błonnika bardzo ważna jest również ilość wypijanych przez nas napojów – woda będzie tutaj najlepszym rozwiązaniem. Dostarczając do organizmu odpowiednią ilość płynów tym samym doprowadzamy do ‘udzielenia przez błonnik pomocy’ dla naszego układu pokarmowego.

Dodaj komentarz

Czemu służy to pytanie?

Góra